Leta i den här bloggen

fredag 7 februari 2014

Utsikt, utsikt och åter utsikt.

Morgonsamling

Syster Anja (ie Brians syster)


Mette i förgrunden, Connie i bakgrunden (Brians andra syster). Vet inte riktigt vad hon gör just i det ögonblicket.

Sanne
Mer danskar

Landskap gör sig aldrig lika bra på bild som i verkligheten.

Fantastisk utsikt, strax utanför Cardon.

Och igen.

Bra asfalt.

2 getter.

Sköna berg.

Selfie. Önskar att hårkalufsen inte stuckit ut ur hjälmen.
Mer utsikt.

Och igen.

Dagens tur blev tvådelad. Tänkte åkt ut med danskarna och gjorde också så på morgonen. Efter några kilometer ville en tjej vända hemåt och jag erbjöd mig att hålla henne sällskap. Det blev en lugn och fantastisk tur i solskenet, precis vad mina ben behövde för att vakna.

Andra delen av turen började efter att jag lämnat Mette vid hotellet. Onsdagens tur hade några av danskarna förlängt med en tuff backe i närheten av Cardon. Den var jag ju tvungen att kolla in. 17% var det sagt att den skulle luta. Min GPS blinkade till på 16% några gånger men orkade aldrig riktigt upp i 17. Den felande procentenheten räknar vi in i GPSens felmarginal.

Hamnade till slut i Pajara och nästan av gammal vana styrde jag kosan mot Betancuria. Tänkte försöka erövra min 3e KOM men istället för medvind där jag bäst behövde den möttes jag av en vägg av motvind. Det var bara att ge upp försöket och styra hemåt. Sedvanligt kaffe och juice i Tuineje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar