Leta i den här bloggen

lördag 8 februari 2014

Race day

Idag ville danskarna ha död på mig.

Först släpar de upp mig till toppen av Cardon-backen. Jag var där igår och kände på backen, men idag var det race. Fick stryk av tre inklusive en liten junior. Han såg ut att väga som en ... junior, så han hade en klar fördel i kampen mot tyngdkraften.

Kampen mot dansken resulterade dock i en topp 10 på Strava-segmentet. Måste vara min första placering i ett bergs-segment.

Sen blev det triathlon-race hem, dvs ingen rulle, 10 meters lucka. Jag gick ut sist och tänkte vara först i mål, men de sista kilometerna kom motvinden så jag lyckades inte köra in hela försprånget utan två danskar kom undan.

Jag är ganska glad att jag slapp springa direkt efteråt. 179 km cykel får räcka för mig, inget marathon på det tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar