Leta i den här bloggen

onsdag 5 februari 2014

Röd och vit flagg

Idag blev det vila efter gårdagens långtur. 87 km blev det med några ordentliga klättringar. Från Antigua stiger det ganska mycket och brant upp till statyerna. Har man som jag bara kört den sträckan utför får man inte så mycket uppfattning om hur backen är funtad åt andra hållet.


Strax utanför Juan Gopar blev jag upphunnen av ett gäng danskar som mer än gärna lät mig haka på deras grupp. Gruppen höll jämt och fint tempo vilket passade mig utmärkt.



På toppen strax utanför Pajara träffade jag på de omtalade ekorrarna. De gillade verkligen High5 energy-bars, mycket mer än jag gör.


Nu känner jag mig utvilad och funderar på en långtur imorgon igen. Den här gången ska jag knipa strava-segmentet. Efter att ha tangerat min bästa tid igår fick jag se mig slagen med en sekund återigen. Förargligt!



Dagens snackis var ju vindriktningen. Det blåste sydliga vindar vilket till och med förvånade lokalbefolkningen. Verkar som att det aldrig hänt tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar