Leta i den här bloggen

tisdag 31 maj 2011

Vem tävlar?

Det verkar som att många inte vill tävla under motionslopp. Det är helt ok att inte vilja det, tycker jag.

Många av dessa kör loppen för att få träning. Det är helt ok, tycker jag.

Många av dessa verkar bli irriterade över att de inte kommer först i mål, utan att någon annan gör det. Det tycker jag är konstigt.

Många av dessa blir oproportionerligt upprörda över att de inte blir dragna runt i den utsträckning de önskar. Det tycker jag är konstigt.

I den mån jag orkar drar jag alla så länge jag kan och törs och gnäller inte över det. Jag lägger handen på ryggen och puttar stackare som jag ser riskerar att tappa klungan i uppförsbackar. Jag delar med mig av min energigel till de som ser extra slitna ut. Dessutom kommer jag att slåss till sista blodsdroppen för att komma först i mål, inom ramen för olycksfri cykling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar