Leta i den här bloggen

tisdag 17 maj 2011

Snorunge!

Cyklister snorar mycket och ofta. Rätt vad det är går de över på andra sidan vägen (mycket trafikfarligt) för att snyta sig.

Att snyta sig på cykeln är en konst som kräver många års träning. Nybörjare snyter sig ofta på sin egen axel eller på någon annan i klungan. De förkylningar man dragit på sig för att man fått någon annans snor i ansiktet känns ju inte helt nödvändiga.

Det gäller att sikta nedåt och utåt, inte bakåt, för då får du en stor blaffa på axeln. Gör du rätt kan du förnöjt uppleva hur din utstötta oönskade kroppsvätska slår i asfalten med ett rejält plask.

Nuförtiden snyter jag mig på magen, om jag sitter illa till i klungan. Vad annars ska man göra? Äckligt? Spelar det nån roll? Är jag sliten kan jag låtsas behöva snyta mig för att slippa ta nästa dragning. Över på andra sidan vägen och sen tillbaka, sist i klungan. Jag är förmodligen inte ensam om att göra denna manöver.

1 kommentar:

  1. Hej Mange,

    Noterar att du inte är med på Cykelbloggar, då måste jag fråga om du är intresserad av detta? Om så kan du maila mig på cykelbloggar(a)spray.se

    Mvh
    Fritz

    SvaraRadera